PJC

Na chwilę przed wielkim otwarciem

Miesiące przygotowań, przetargi, godziny rozmów, ustaleń i negocjacji, zarwane wieczory i noce i mamy efekt, którego trudno nie zauważyć: 200 bilboardów, 300 citylightów, 3 tysiące plakatów, 60 tysięcy ulotek, 2 tysiące zaproszeń, 5 tysięcy przewodników, 4,5 tysiąca gadżetów, siatki wielkoformatowe w 5 miastach w Polsce, 60 flag, 440 tysięcy emisji spotów w komunikacji miejskiej,  5 400 emisji spotów na ekranie LED w przestrzeni miejskiej, 340 emisji spotów telewizyjnych, 720 emisji spotów radiowych, 1 200 000 odsłon banerów internetowych, 302 tysiące dodatków prasowych w ogólnopolskim, piątkowym wydaniu Gazety Wyborczej.

Józef Czapski jest obecny w Krakowie, a także w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach. Ruszyły emisje spotów radiowych i telewizyjnych z udziałem Krystyny Zachwatowicz-Wajdy, Andrzeja Wajdy i Adama Zagajewskiego. Jako koordynatorka działań promocyjnych otwarcia Pawilonu,  byłam zaszczycona, mogąc pracować z takimi postaciami.

Im bliżej zakończenia projektu „Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w Muzeum Narodowym w Krakowie”, bardziej nerwowo odliczaliśmy – jeszcze tylko miesiąc, dwa tygodnie, tydzień, a jeszcze tyle pracy przed nami. Teraz, trzy dni przed otwarciem, jesteśmy zmęczeni, ale jednocześnie szczęśliwi, że widać już koniec i że nareszcie będziemy mogli pokazać światu efekt naszej pracy. Każdego dnia zmagaliśmy się z trudnościami, przekraczaliśmy kolejne granice, jednak zawsze udawało się nam osiągnąć zamierzony cel. Organizacja otwarcia nowego Muzeum to wyzwanie i ciężka praca, ale i wielka satysfakcja, kiedy udaje się pokonać kolejne przeciwności.

Każda z osób realizująca ten projekt zostawiła w Pawilonie cząstkę siebie, na jakiś czas spletliśmy z Józefem Czapskim swoje losy. Każdy przeżywał troski, miał obawy: czy wszystko uda się dopiąć na czas, jaki będzie efekt końcowy i przede wszystkim – jaki będzie odbiór tego miejsca przez publiczność, która przekroczy progi Pawilonu już 23 kwietnia?

Pawilon Józefa Czapskiego
Zespół projektowy (od lewej): Mateusz Woźniak, Adrianna Gębala-Pietras, Paweł Martosz, Olga Jaros, Daniel Hankus, Joanna Żychowska, Anna Wdzięczny, Krystyna Zachwatowicz, Ewa Szilder, Beata Sasorska, Anna Walczyk, Marta Winiarczyk, Aleksandra Topolska, Joanna Niewidok, fot. Mirosław Żak – Pracownia Fotograficzna MNK

To zabawne – losy Czapskich już po raz kolejny splatają się z moimi wyzwaniami zawodowymi. W 2013 roku także realizowałam kampanię promocyjną otwarcia Muzeum Czapskich. Wtedy otwieraliśmy po siedemdziesięciu latach Muzeum im. Emeryka Hutten-Czapskiego, dziadka Józefa. Ostatnio żartowałam, że gdyby MNK postanowiło stworzyć w kompleksie Muzeum Czapskich kolejne muzeum, to jestem do dyspozycji 😉 Ale zanim powstaną takie plany zobaczcie jak powstawał Pawilon Józefa Czapskiego.

Dzięki temu projektowi poznałam wspaniałą, ciepłą i zawsze uśmiechniętą panią Krystynę Zachwatowicz-Wajdę, która wszystkich nas zarażała swoim entuzjazmem i wiarą w powodzenie tego niełatwego przedsięwzięcia. To pani Krystyna była i jest łącznikiem między tak odległymi światami – Józia, jak zwykła mawiać o Józefie Czapskim, i naszym. Jakiś czas temu wysłałam do ekipy projektowej maila (wśród adresatów była także pani Krystyna) z pięknym zdjęciem Pawilonu, które wykonał nasz kolega z Pracowni Fotograficznej. Obok Pawilonu zakwitła grusza – całe drzewo spowite w białych, drobnych kwiatach i niemal wyczuwalny, sączący się ze zdjęcia słodki zapach.

Muzeum Czapskich
Pawilon Józefa Czapskiego, fot. Mirosław Żak – Pracownia Fotograficzna MNK

Napisałam: PJC – kwitnąco – pachnąco – Nasz PAWILON. 🙂 Pani Krystyna natychmiast odpisała: „Jak mnie cieszy, że Pani pisze NASZ Pawilon! To dla mnie tak ważne!”. Dla mnie, dla nas, to także jest bardzo ważne i chciałabym żeby to miejsce stało się również Waszym Pawilonem.

Joanna Żychowska

Joanna Żychowska – Specjalista ds. Promocji, odpowiedzialna za projekt „Budowa Pawilonu Józefa Czapskiego w MNK”

 

Zdjęcie główne: Pawilon Józefa Czapskiego, fot. Mirosław Żak – Pracownia Fotograficzna MNK

Zobacz także:

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *